Oförglömligt....April 29, 2011

I dag så tog jag SVeipur i gen.
Han var super pigg och klad! <3
Jag red ut med min kompis Malin på Pripps Royal. (Prippen)
Vi red till ett litet bostadsområde som hetta lugnet.
På väg dit så skulle jag hoppa en liten stock men PRECIS efter skuttet så stannade han tog ner huvuddet och åt.
Så jag gled av det lilla MAtvraket.
Duktigt! XD
Men men.

När vi kom fram till lugnet så gick vi förbi ett dagis.
Typ 10 små barn kom rusandes för att klappa  Fluffe.
Snälla som jag och Fluffe e så lat jag dom klappa honom.
Senare på vägen hem så testade jag snabbtölt Med Fluffe.
Han var grymt duktig.
Töltade i galopptempo.
HAn har extremt flytande och mjuk tölt.

Men på vägen hem så red vi i genom skogen.
Då komer fail numer två.
Det var en stor gren som hängde över vägen.
Sveipur kunde på gränsen gå under den.
Tyvärkunde ju inte jag det! XD
Så jag sopades av.

När vi kommit hem tränsade jag och MAlin av och bytte till grimma.
Sedan så red vi en stund på ängarna och lät hästarna beta.
DÅ kommer fail numer tre:
Prippen, som är en extremt lugn tjugofyra årig häst och MAlin som är en grymt van ryttare stog helt lugnt och betade när en fågel flög upp.
Prippen blir rädd och vill springa hem.
MAlin kortar tyglarna och prippen blor sur och bockar några gånger riktigt stort.
Malin ramlar av och får järnskakning.
Stackare! :'((
Tur att hon hade hjälm!
OLykor kan alltid hända.
Därför ska man alltid ha hälm.
Prippen som är en extremt snäll och pålitlig häst och MAlin som är en otroligt hästvan människa som bara står och betar.
Allt kan hända.

Bilder och film när jag ramlar av kommer i morgon.
//LIna och Fluffe<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0