Maxi,MAx,Maxe,Maxis,Maximupp...

I dag när jag var hos MAxi och Dennis så var Jenny med och skötte Dennis. Sist jag hade Maxi så var han totalt omöjlig,odräglig,galen,farlig,jobbig.... Tilslut behövde jag ge upp. Varje vår när det nya gräset kommer så blir MAxi en ny häst. HAn blir typ galen och ska bara äta,äta,äta! Om han inte får det så sticker han i väg i ful galopp och bryrsig inte om en människa leder honom.
Tilslut i fredags behövde jag ge upp.
Nu hade jag bestämt mig!
Jag skulle vara bestämd och INTE ge mig.
Det gick grymt bra.
Han var helt galen nästan hela promenaden men jag höl ett fast grepp i grimskaftet ich var stadig i handen.
Jag strafade honom inte när han drog.
Jag höl bara kvar handen och drev honom famåt.
Det fungerade utmärkt! :D
I slutet så var han grymt mycket lydigare! :D
Från att inte kunna hålla honom i grimman,inte kunna få honnom att stå still ien sekukund till att han gick lugnt bredvit mig med långt grimskaft på en knallgrön äng!
Fina ponny<3
På en time!

Förra veckan.
Ja, ni ser ju!
Ingen kontrol.
Det var inte MAxi som var olydig.
Det var jag som var osäker.
Men vist, han är ingen lätt häst.
Även om man vet hur man ska göra så är han ändå svår.
Men allt går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0