Morgondagen:

1.Skola
2.Imbra och Felicia
3.Kompisar?
4.Plugg
Lägger ut en diss oxoxo:
Klippt hovskägg.
JAg dycker att det är ganska fult och onatuligt.
Det skyddar ganska bra mot lera så hästar med hovskägg minskar sjansen för mugg.
Diss två:
Denna grimma.
Kostar nästan trehundra och är inte särskilt snygg enligt mig.

Diss tre:
Ryckt/klippt man
Jag vet att nästan alla värkar trimma manen.
Men jag tycker att det är grymt fult.
Manen är enligt mig en del av hästen och en del som gör den fin.
Jag har aldrig riktigt fattat varför man klipper sin polle.
För för min del så är det inte särskilt snyggt på någon häst.

Bild från google.
Jag gillar när hästen set natulig ut!
Sedan felicias man fick växa så har hon blivit mycket snyggare.

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Alma

Hovskägg: Hiss/Diss Beror helt på hästen. Kallblod SKA ha hovskägg. På ädlare hästar tycker jag det är snyggare om man klipper det

Grimman: Snygg, lite väl dyr, men snygg

Manen: Samma sak här. Beror på hästen. Men ofta tycker jag det är snyggt med ryckt/klippt man.

2011-05-16 @ 21:21:18
URL: http://horzees.blogg.se/
Postat av: clara

Jag hissar när det ser snyggt ut, alltså tvärt emot det du dissat. Snyggt med klippt hovskägg, snygg grimma har en själv, snyggt med klippt man.



Min häst har blivit mycket snyggare när både hovskägget och manen klipptes. Innan såg han ut som en gammal skogsmullehäst, inte snyggt. Men manen kommer nog få växa lite nu mot sommarn, så han inte blir uppäten av myggor

2011-05-17 @ 20:02:15
URL: http://claraekholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0